🦚 Let us know if you have any questions

Refund policy

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Flettede Fugle. Du skal inden 14 dage fra modtagelsen af din vare give os meddelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelsen skal ske per mail. Se mail-linket nedenfor eller under menupunktet kontakt. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte at modtage din vare, uden samtidig at give os meddelse herom.

Returnering af varene betales af køber. Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav. Ønsker du at returnere en varer skal du udfylde denne standardformular og sende den pr. mail til info[at]flettedefugle.dk.

Hvis du fortryder dit køb, skal varen og vedlagt kopi af din ordrebekræftelse sendes til:

Holmsted & Co.
Havnegade 28, 3770 Allinge, Danmark

 

Køb af digitale produkter

Ved digitale produkter afskriver du dig din almindelige 14-dages fortrydelsesret ved fjernkøb. Efter betaling, se nedenfor, modtager du direkte links til at downloade dine digitale produkter.

Kopiering af digitale produkter er ikke tilladt. Videresalg eller videredistribution til tredjemand, er ligeledes et brud på aftalen.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. 

Er en vare mangelfuld, kan man blive tilbudt at få varen repareret, få varen ombyttet, få et afslag i prisen eller få pengene tilbage. Dette afhænger af den enkelte situation, hvor det vil blive vurderet, hvilken form for kompensation der tale om.

Reklamationsretten kan kun benyttes såfremt, at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af varen. Der er f.eks. ikke reklamation på fugle du selv fletter, som går i stykker idet du fletter dem, medmindre det kan påvises, at delene var skåret forkert under produktionen eller lignende defekter.

Ved færdigflettede fugle o.lign. produkter, der er at karakteriseres som kunsthåndværk, kan der være ridser, krøllede kanter, foldemærker og andre lignende tegn på, at produktet at lavet i hånden. Sådanne udtryk kan optræde, da alle produkter er unika. Dette er ikke forhold der gør, at reklamationsretten kan blive anvendt. Hvis der dog menes at være unødige mærke der decideret forringe produktet eller mangler, da skal kunden kontakte Flettede Fugle hurtigst mulig efter modtagelsen af varerne og med tilstrækkelige billeder dokumentere manglerne, samt vedsende kopi af kvittering på købet.
 

Klage

Hvis du ønsker at klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info[at]flettedefugle.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning kan du indgive en klage til:

Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Danmark. kfst@kfst.dk , T +45 715000, www.kfst.dk

Du kan også benytte EU­ kommissionens online klageportal. Dette er relevant, hvis du er bosiddende uden for Danmark. Ved indgivelse af klage til denne instans skal du oplyse vores emailadresse info[at]flettedefugle.dk.

Klageportalen finder du her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/