Ofte stillede spørgsmål

Vi har nedenfor samlet nogle af de ofte stillede spørgsmål. Hvis du ikke finder svar, så er du velkommen til at skrive til os på webshop@papirfamilien.dk.

Fejl & mangler

Der mangler noget i min pakke, hvad gør jeg?

Der er vi selvfølgelig utrolig kede af! Det kan være meget irriterende og frustrerende. Alle vores fugle er pakket i hånden, så der kan ske fejl. Send os en mail, så skal vi nok prøve at hjælpe.

I de tilfælde, hvor vi har pakket forkert, vil det ofte være en af de små dele eller en hank der mangler. Øjne kan nemt laves med en hulmaskine, og en hank kan klippes af næsten alt papir. Nogle vælger at hænge fuglen op ved hjælp af sytråd eller snor, som påsættes med lidt klisterbånd. 

Vi håber, du kommer i mål.

Forsendelse

Hvad koster forsendelse?

Vi forsøger at tilbyde en så attraktiv forsendelsespris som mulig. Forsendelsesprisen varierer derfor og er afhængig af den samlede ordres vægt. Derfor kan vi ikke svare entydigt på, hvad forsendelsesprisen bliver, før du når  sidste trin i betalingsprocessen. Naturligvis oplyser vi forsendelsesprisen og den samlede pris, inden du betaler.

Hvor lang tid er min forsendelse undervejs?

Vi afsender din ordre så hurtigt som muligt.

Forsendelse med pakke tager oftest 3 - 7 hverdage. 

Forsendelse med Quickbrev brev tager oftest 2-3 hverdage.

Hvad er status på min pakke?

Du får besked, så snart vi afsender din pakke. Derefter kan du spore og følge din pakke via sporingsværktøjerne hos PostNord eller DAO. Quickbreve kan desværre ikke spores.

Hvad gør jeg, hvis min pakke er forsinket?

Vi bestræber os på at afsende din ordre samme dag eller dagen efter. Hvis din ordre er forsinket efter afsendelse, skyldes det problemer hos postvæsnet eller fragtfirmaet. 

Du kan finde hjælpvia PostNord & DAOs Kundeservice. 

Hvad gør jeg, hvis mit brev er forsinket?

Vi giver vores kunder mulighed for at sende deres ordre med Quickbrev, hvis ordren ikke er særlig stor. Leveringstiden er længere og du kan ikke tracke forsendelsen. Derfor beder vi dig væbne dig med lidt ekstra tålmodighed. Det tager ofte 5-10 dage fra bestillingen er afgivet til du modtager dit brev, men i enkelte tilfælde kan der gå længere tid. Hvis dit brev ikke er kommet frem efter 14 dage, så giv lyd. Så tager vi fat i PostNord og ser, hvad vi kan gøre. 

Psst… Der kan generelt være længere leveringstider, jo tættere vi kommer på juleaften – så bestil tidligt, hvis du ønsker ordren afsendt med brev. 

Betaling

Hvordan kan jeg betale på webshoppen?

Betaling på Flettede Fugle kan foretages vha. af de nederst på siden anførte betalingsmåder:

VISA, MasterCard, Apple Pay, Google Pay, Maestro, American Express, Shop Pay.

Kan jeg betale med MobilePay?

Desværre er det ikke muligt på nuværende tidspunkt at betale med MobilePay på vores webshop. Vi håber at kunne tilbyde det i fremtiden.

Fortrydelsesret og returnering

Hvor lang fortrydelsesret har jeg?

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Flettede Fugle. Du skal inden 14 dage fra modtagelsen af din vare give os meddelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelsen skal ske per mail. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte at modtage din vare, uden samtidig at give os meddelse herom.

Ved digitale produkter (skabeloner) afskriver du dig din almindelige 14-dages fortrydelsesret ved fjernkøb. Efter betaling modtager du direkte links til at downloade dine digitale produkter.

Hvordan returnerer jeg en ordre eller vare(r)?

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Flettede Fugle. Du skal inden 14 dage fra modtagelsen af din vare give os meddelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelsen skal ske per mail. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte at modtage din vare, uden samtidig at give os meddelse herom.

Ved digitale produkter (skabeloner) afskriver du dig din almindelige 14-dages fortrydelsesret ved fjernkøb. Efter betaling modtager du direkte links til at downloade dine digitale produkter.

Returnering af varene betales af køber. Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav. Ønsker du at returnere en varer skal du sende en mail til webshop@papirfamilien.dk, hvor du beskriver, hvorfor du ønsker at returnere, samt hvilke varer der er tale om.

Beskyttelse af design og varemærke

Er Flettede Fugle ® et varemærke?

Ja, det er det. Vi har beskyttet Flettede Fugle.

Må jeg producere og sælge jeres designs?

Her kan vi citere en gammel elsket børnesang: “Næ, næ, næ det må du ikke - fy, fy, skamme, skamme…”

Vores designs er beskyttet af ophavsretten og støder du på nogle kopister derude, så sætter vi stor pris på at høre fra dig.

Vi værner om vores familietradition og design, som i flere tilfælde går mere end 60 år tilbage.